Kemény György plakátjai.
2017. szeptember 11. írta: laposhal

Kemény György plakátjai.

Nagyon szerencsés vagyok, láthatom több korosztály remek grafikusait. Minden nap eszembe jut milyen sokan vannak. Én azt gondolom talán ez a legnagyobb tehetség a földön, ha valaki letudja rajzolni azt amit elképzel, gondol, kitalál. Abban is szerencsésnek gondolom magam, hogy néhányukat személyesen ismerem is. Most Kemény György 5 plakátja kerül fel, amik megvásárolhatóak lesznek majd az 5. plakátárverésen. Gerappa. img_5636.jpg

Rengeteg szép plakátot csinált, de ez valahogy még azok közül is kiemelkedik. Egyszerű vonalak mértani alakzatok, teljes minimalizmus. Remekül eltalált szövegelhelyezés, színekről már nem is beszélve.A végletekig letisztult, hibátlan darab. Nekem még egy dolog nagyon tetszik a Chaplin szövegben az a pici plusz fej ékezett. 

 

 

chaplin.jpg

Lehetne bárhol, mindenhol megállja a helyét, persze itt még erősebben van jelen. 

 

img_9845.jpg

 

Mint mondtam nekem nagy szerencsém van, mert még egy interjút is csinálhattam vele, ahol elmondta, hogy ez az egyik kedvenc filmplakátja. 

 

http://www.nlcafe.hu/szabadido/20170616/kemeny-gyorgy-kepzomuvesz-pop-art-performance-installacio-mucsarnok-plakat-film/

img_2024.JPG

JAJ, A GARAS KI NE MARADJON, EZT NAGYON SZERETEM! (FOTÓ: PLAKATFIU.COM/BADITS MARCELL)

Érdekesen nyilatkozott a filmekről és filmplakátokról, szerencsére elég sokat csinált abban az időben. 

,,Nagyon korán voltak a vetítések, amikre el kellett mennünk, hogy megnézzük a filmet, ezért én a legtöbb filmet szarnak találtam, mert én éjszaka dolgozom és általában délután 2-3 előtt nem kelek fel”

 

“Érdekes volt azokban az időkben ilyesmin dolgozni, a vetítés után kaptunk pár fotót, aztán mindenki azt csinált, amit akart. Az irodalomba, zenébe beleszóltak az elvtársak, de a plakát valamiért nem számított kultúrának, szóval abba, hogy mi miket csináltunk, egyáltalán nem szóltak bele. Ezért nagyon korszerű plakátok készültek akkor Magyarországon – egyébként az NDK-ban ugyanezt volt a helyzet –, amelyek abszolút nemzetközi színvonalúak voltak.”

 

img_9818.jpg

Ami nagyon furcsa volt olyan film, amihez két fajta grafika is készült íme a Kabaré plakátja. Talán az is fontos lehet, hogy a másik fajtát is Kemény György tervezte. A későbbiekben majd megmutatom azt is, de most ez lesz az árverésen nemsokára.

 

kabare.jpg

 

Ehhez is készült egy látványterv, hogy elképzelésünk legyen róla a falon

 

img_9945.jpg

 

Nagyon erős film volt illet hozzá ez az kemény jelent fotó, ráadásul  Nicholson már akkoriban is eladta a filmeket. Itt egy túlhívott fotóval dolgozott szerintem a mester. Szerintem nagyon szép ez a monokróm varázslat, bitang erős darab. 

 

 

img_3315.jpg

 

Talán ez volt az utolsó filmplakátjainak egyike,itt már teljesen más technikát használt. Ez a zsírkrétás korszaka, vicces a film, kedves a plakát.  Erősek a vörös kockák a sarokban rendet teremtenek ebben a mimikai tobzódásban.  

 

Gyertek, az árverésre, ha valamelyik felkeltette az érdeklődéseteket.

 

5. PLAKÁTAUKCIÓ 
Kiállítás: 2017. szeptember 9–16.
Árverés: 2017. szeptember 19. 17:00
Helyszín: BÁV Apszisterem, 1052 Budapest, Bécsi u. 3.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://plakatfiu.blog.hu/api/trackback/id/tr7912822038

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása